Herunder finder du vores handelsbetingelser hos purpendicular.dk

Purpendicular I/S

CVR: 44159538

Lysbuen 1, 8700, Horsens

tlf: 93986080

 mail: kontakt@purpendicular.dk

klager sendes til: kontakt@purpendicular.dk

Herunder finder du vores handelsbetingelser hos purpendicular.dk 
Betaling 
Hos purpendicular.dk kan man betale med Mastercard, VISA, VISA-dankort og Mobilepay. 
Reservation af beløb
Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme. Pengene reserveres på dit kort eller konto indtil:
1) Vi trækker beløbet, når vi sender varen, eller
2) pengene frigives ifølge aftale med din kortudsteder. 
Accepterede internationale kortudsteder: Mastercard.
Reservationen udløber automatisk efter 28 bankdage. Om du kan få slettet en reservation, afhænger af de kortholderregler, der fulgte med, da du fik dit kort. Reglerne fra bank til bank minder meget om hinanden, men kan dog variere, så kontakt din bank for mere info
Pengene vil blive trukket ved afsendelse. Alle beløb og priser er inkl. moms. 
Levering
Hos purpendicular.dk bestræber vi os på altid at have pakket og sendt dine varer inden for 1-3 hverdage. 
Du kan som kunde forvente din ordre leveret inden for 1-3 hverdage. 
Vi sender til hele Danmark og har fragtpriser fra 45,- kr. 
Vi sender med GLS pakkeservice. 
Man kan få leveret til nærmeste pakkeshop, ligesom man kan få leveret privat til døren for en merpris. 
Ved levering med omdeling til privat adresse vil fragten koste 65,- kr. 
Skulle der opstå problemer eller være særlige forudsætninger for leveringen af enkelte varer er dette vist på det enkelte produktblad. 
 
Reklamation
Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.
Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder.
Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.  
Varen sendes til:
(Lysbuen 1, 8700, Horsens)

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.
Hvis du handler som erhvervsdrivende, forbeholder vi os retten til at afhjælpe f.eks. i form af reparationer frem for at ombytte.
Bytteregler
Hos purpendicular kan man i 30 dage bytte sine køb.
Der byttes til andre størrelser, varianter eller helt andre varer såfremt varen er ubrugt.
Vurderes det at varen er taget i brug frafalder byttegarantien.
Skulle der opstå spørgsmål så kontakt venligst vores kundeservice.

Fortrydelsesret
Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

Består ordren af flere partier eller dele, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du modtager det sidste parti eller den sidste del.

Drejer det sig om en aftale om regelmæssig levering af varer over en bestemt periode, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du modtager den første vare.

Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til (indsæt mailadresse) eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.
Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.
Fortrydelse af en del af købet.
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.

Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.
Returnering
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.
Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.
Varens stand, når du sender den retur
Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.
Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.
 
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

Varen sendes til:
(Lysbuen 1, 8700, Horsens)

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Klager
Skulle man som kunde opleve behov for at klage over sin ordre, sit produkt eller andet, så kan man kontakte vores kundeservice via følgende link: 
https://purpendicular.dk/pages/kontakt-os
Persondatapolitik
Alle persondata behandles i overensstemmelse med det nuværende GDPR-reglement. 
Skulle der opstå spørgsmål til dette, kontakt os venligst via følgende link: 
https://purpendicular.dk/pages/kontakt-os
Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus.
For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr
Standardfortrydelsesformular
(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

Til:
purpendicular.dk
Adresse: Lysbuen 1
Postnr. 8700, Horsens
e-mail: kontakt@purpendicular.dk

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:
________________________________________________________________

Bestilt den: _______________ Modtaget den: _____________
Forbrugerens navn: ____________________________________________________

Forbrugerens adresse: ____________________________________________________

Forbrugerens underskrift: _____________________________________
 Dato: _________________
(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)


Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 16-01-24